Sätra SK
Hela söderorts flick-och damfotboll!
Om klubben

Sätra SK är en unik förening i Stockholm eftersom hela verksamheten är uppbyggd kring dam- och flickfotboll. I och med denna fokusering så riktas all uppmärksamhet i klubben mot dam- och flickor och det finns ingen konkurrens med herrar som i många andra föreningar.

Sätra SK har 2020 ett damlag som spelar i division 1, och ett ambitionslag i J19 samt ett F16/19 lag. Därtill har föreningen en bred ungdomsverksamhet från F07 ner till F14.

Sätra SK hämtar sina spelare främst från de Sydvästra Stockholm. Huvudsakligen kommer ungdomsspelarna från Hägersten, Mälarhöjden, Västertorp, Bredäng, Sätra, Fruängen, Segeltorp, Skärholmen och Vårberg, men ju högre upp i åldrarna vi kommer desto större blir upptagningsområdet.

Sätra SK arrangerar ett flertal evenemang årligen för att lyfta dam och flickfotbollen i form av Sätra Girls Cup, South Side Kick, Sommarfotbollsskolan med mera.

Sätra SK engagerar sig även i stadsdelen då vi är säkra på att en starkare stadsdel innebär starkare föreningsliv och att vi måste samverka för att nå bästa resultat.

Våra sponsorer
SOCIALA MEDIER