Sätra SK
Hela söderorts flick-och damfotboll!
Damlag
Sätra SK
Täby FK
Sätra SK3 - 2Täby FK

INFORMATION
  REFERAT

Matchstart:sön 05 augusti, 15:00
Plats:Sätra BP 1
Tävling:
Matchnummer: 000223078
Samling:13:30
Seger i första höstmatchen.
2018-08-20 22:09

Täby hemma i första matchen efter uppehållet blev onödigt nervpirrande i andra halvlek.
Första halvlek var som taget ur skolboken,  en snabb, teknisk och underhållande fotboll som ”bara” slutade med 2-0 till oss. Vi bommade fyra rena frilägen i första halvlek dock mot en mycket bra Täbymålvakt.
Andra halvlek såg till en början likadan ut som den första. En kanonad mot Täbymålet. 3-0-målet låg på känn och borde nog ha punkterat matchen. Men...
Två mycket olyckliga misstag på 40 sekunder!!!
3-1, 3-2 gav Täby blodad tand och nu gällde det bara för oss att bita ihop jobba stenhårt för att behålla ledningen.
Täby chansar såklart med hårt tryck på oss vilket gav oss ytterligare två frilägen men även dessa blev mållösa.
3-2, slut.
Stark att komma igen efter årets jobbigaste 40 sekunder.

Våra sponsorer
SOCIALA MEDIER