Enskede IK

Plats:Enskede IP 2
Skön bortavinst!
2018-04-30 09:18
Mirre visar upp sin teknik och blev matchens lirare
Förberedelserna inför matchen var inte helt optimala. Många sjuka och skadade samt match samtidigt för vårt div2-lag.
Vi lyckas ändå få ihop 13 spelare till Enskede IP samt 12 spelare till Lidingö för div-2spel.
Vi startar matchen bra och får ett rejält tryck på EIK. Med lite bättre skärpa i avsluten men framför allt med sista passningen så hade vi kunnat punktera matchen redan i första halvlek.
Bra försvarsspel med koll på motståndarna gjorde att vi för dagen kunde få till ett bra och idérikt anfallsspel.
Kloka uppspel med fina kombinationer öppnade så småningom för två snygga mål. Emy och Linda blev våra målskyttar.
Utan att säga för mycket så speglade 2-0 i paus inte direkt matchbilden. Borde ha varit något mål till.
I andra halvlek får Enskede mer att säga till om. O andra sidan så måste de framåt. Tycker att vi ändå har ganska bra koll på matchen.
Från ingenting får Enskede en hörna som de snyggt och effektivt nickar in. Nu börjar det bli lite tyngre.
Matchen blir nu allt öppnare, mer bollinnehav för Enskede men målchanserna står vi för.
Gör vi 3-1 på våra målchanser så är det klart. Men bollen vill bara inte in.
Sista 15 blir riktigt jobbiga. Vi får pyspunka, soppatorsk alt socker i tanken. Nu är det bara att bita ihop och jobba stenhårt i defensiven. Med en mycket god arbetsmoral lyckas vi ro iland segern.
Vi tackar Enskede för en bra match och själva laddar vi för våra första hemmapoäng.