Sätra SK B

Plats:Sätra BP 1
Hemmavinst mot Tun
2018-08-27 21:57

Tuff regn match mot ett starkt Tun, vi visste på förhand att dagens motståndare trivs med att hitta längre tidiga bollar mot sin stora starka center. I inledningen av matchen hade vi problem med detta och det rann igenom lite för enkelt. Cornelia räddar oss 3 gånger med riktigt fina räddningar. Tillslut typiskt nog när vi har påbörjat en bättre period i denna "svaga" halvlek släpper vi till ännu en snabb omställning från Tun där hon får till ett otagbart skott utanför straffområdet. (0-1)

I halvtid pratar vi om att jobba klart alla situationer och trycka på i box spelet, anfalls- och försvarsbox , vi måste vara mycket hungrigare över hela planen.

Vi går ut och börjar strålande, får en tidig hörna som vi knoppar in efter någon minut (1-1). Glädjen är inte långvarig utan vi får en hörna emot oss kort därpå som vi inte får bort, utan den seglar in i mål från 8-9meter. (1-2)

Vi är verkligen inte nöjda här och det märks på tjejerna, vi har totalt tagit över spelet i andra halvlek och tun skickar mest ifrån sig bollen när dem vinner den. Vi trycker på och skapar mer och mer bra chanser.

Verra lyckas bli rättvänd några meter utanför straffområdet och använder sitt patenterade högerskott. Otagbart seglar den förbi målvakten i högerhörnet. (2-2)

Lättnaden är enorm, nu ska vi ha ett mål till.. ALL IN!

Vi kombinerar oss fram i mitten, Hedda får en djupledspassning som hon passerar backlinjen med, tyvärr vill sig inte skotten och det seglar över. Tun sjunker mer och mer och det blir svårare och svårare att hitta ytor för oss. Tillslut får vi ett avgörande efter mycket slit..! Patricia får en passning i boxen där hon lyckas vända bort sin back och peta in bollen förbi keepern. (3-2)

Oerhört stark vändning (x2) där vi inte får någonting gratis utan vi får kämpa för allt. Vill lyfta fram alla tjejer som trots svårigheter och motgångar fokuserar på det vi kan påverka och gnuggar på in i det sista.

Nu blickar vi framåt till nästa helg där vi besöker Stuvsta, det ser vi fram emot! Framåt Sätra!