Södersnäckornas BK

Målfest på Hammarby IP
2018-06-17 20:32
Hanna och Mathild som bägge två stod för 3 mål var
Lördagens match mot ett rutinerat ”södersnäckorna”
blev en riktig fullträff. 8-0 !!
Dagen till ära så hade vi snickrat ihop ett litet nytt tänk gällande ”gameplan”.
Det är sånt snickeri jag med glädje ägnar kvällarna åt... Ett mer offensivt system vilket oxå ställer lite högre krav på disciplinen i positionsspelet. Alla tog jobbet och alla var oxå superlojala i defensiven.
3-0 redan efter 19 min och samtliga mål inprickade av Hanna.
Vi fortsätter matchen efter matchplanen, att snabbt men kontrollerat flytta boll från kant till kant varierat med snygga djupledsbollar.
5-0 i paus speglade matchbilden rätt bra.
Andra halvlek började lite trevande men höll ändå en helt ok kvalité.
Övriga målskyttar: Mathilde 3, Emy 1 samt Bego 1.

Även om man har en stor ledning så ska man försöka att hålla kvar spelidén och inte skena iväg. Starkt av Denise hålla nollan i för henne en ganska svår match.
Nu blickar vi framemot nästa uppgift, P18 hemma på Sätra BP