IF Brommapojkarna

Fin fotboll på Grimsta
2018-06-14 23:23
Bättre sent än aldrig !
Pga fullt upp så kommer här referatet från BP matchen (något sent).
Vi har under våren satt oss i en bra sits därav en tidig seriefinal . Sätra på förstaplats och BP på andra och 1 poäng skilde lagen åt. Kändes redan i omklädningsrummet att det var bra grejor på gång. Matchen startar ungefär som när två proffsboxare känner på varandra. Inget lag vill gå bort sig och bjuda motståndaren på något dock blir det ej tråkigt. Båda lagen visar på både tekniska och taktiska färdigheter. Matchen är helt jämn men tittar man till nästan chanser så är det nog lite plus Sätra . Vi utnyttjade våra kanter på ett bra sätt och kunde därifrån sätta våra centrala MF rättvända i skottläge. Linda hade ett klockrent skott i stolpen .
0-0 efter en halvlek. Andra halvlek startar ungefär som första såg ut. BP gör 1-0 på en otroligt tveksam situation där 9 av 10 domare hade dömt frispark till Denise. Vireplikerar ett par minuter senare på en frispark . Mirre visar att hon har pulver i högerdojjan och trycker dit den otagbar för målvakten. Vi åker på 2-1och 3-1 på två fasta situationer (nickmål)där vi måste få bort bollen . Ca 15 min kvar och BP spelar av matchen på ett skickligt sätt . Bortsett från sista 15 och 2-1 och 3-1 så gör vi en bra match och det är bara att knyta näven och fokusera på matchen mot serietrean Södersnäckorna i helgen.
Framåt stolta Sätra👊