Sätra SK B

Plats:Sätra BP 1
Och där kom målen..
2018-05-06 23:42
Hemma match mot återigen en motståndare som senast kommer ifrån Division1 IFK Nyköping. Vi börjar matchen bra o blir bättre och mer trygga ju mer matchen lider. Chanser skapar vi men bränner 3-4 där man skulle kunna kräva 2 mål..
 Aleks vinner boll i Nyköpings straffområde, går förbi sin spelare och blir fälld - straff. Anna sätter den fint i krysset 1-0, är det nu det lossnar är tankarna på sidan.
Det dröjer några minuter med rätt mycket spelövertag och bollinnehav på motståndarnas planhalva där vi dock slår bort lite onödigt mycket bollar. Linnea hittar en djupledslöpande Aleks som rycker ifrån deras backlinje, målvakten rusar ut, Aleks lyckas peta den förbi henne, rullar in den i öppen kasse, 2-0 HÄRLIGT!!

I halvtid pratar vi om vikten av att behålla fokus och ödmjukhet mot vår motståndare, och skjuta mer i farliga situationer.

Andra halvlek börjar vi bra, vi slipper den obehagliga solen i ögonen som vi spelade med i första halvlek. Efter vi haft lite halvchanser lyckas Ari vända upp framför Nyköpings backlinje och frispelar en djupledslöpande Patricia, som enkelt rullar in bollen till höger om målvakten 3-0!!

Vi är aggresiva över hela planen och det belönar sig, vi lyckas stjäla åt oss bollen i flera farliga situationer. Vi förvaltar inte alla chanser till perfektion, men vad gör det en sån här dag? Vi jobbar in bollen i straffområdet och frispelar en Anna vid straffpunkten, som på halv-volley hittar vänster hörnet, chanslös målvakt 4-0. Kapten Anna visar vägen med sitt andra mål i matchen!

Tempot går ner sista 20 minuterna där inget av lagen är jätte sugna på att dra upp det, mycket "hawaii-fotboll" blir det från båda lagen i den här perioden. Vi avslutar matchen med 5-0 från Patricia innan Hedda rullar in 6-0 efter Lilja spelat fram fint.

Vi är såklart jätte nöjda med resultatet och insatsen från tjejerna även fick Cornelia som gör en lysande insats hålla årets första nolla, nu gäller det att fortsätta i den här riktningen. Framåt Sätra!

Vi tackar IFK Nyköping och Domarna för matchen och önskar dem lycka till i framtiden. Nyköping träffar vi borta på torsdag igen i Svenska Cupen. Vi ser också fram emot nästa seriematch borta mot IK Tun.